خودرو بر شیراز
در حال بارگزاری...

همه روزه و در همه ساعات فعال هستیم

آشنايي با امداد خودرو و امكانات آن 1400/07/29

آشنايي با امداد خودرو و امكانات آن

مثل معروفي وجود دارد كه خودرو را به آب وآتش تشبيه مي كند. اين مثل به آن معنا است كه هرگز نمي توان تضمين صد درصد روي طول عمر خودرو داشت. حتي بهترين خودرو ها هم خراب مي شوند. اما در اين ميان امداد خودرو چه جايگاهي دارد؟ يك راه بسيار مرسوم در رابطه با خرابي خودرو، بردن آن به تعميرگاه است. در اغلب موارد هم اين روش جواب مي دهد.
 
امداد خودرو شیراز 

بدون تعميرگاه چه بايد كرد؟
اما حال تصور كنيد با خودرو خود از شيراز راهي تهران شده ايد. در جاده گيربكس ماشين شما دچار مشكل مي شود. خودرو خوابيده است و شما بين زمين و هوا مانده ايد. قاعدتا در اين شرايط سعي نمي كنيد ماشين را تا نزديكترين تعميرگاه هل دهيد. امداد خودرو شيراز در اين موارد به كمك شما مي آيد. با استفاده از خدمات امداد خودرو مي توانيد خودرو خود را در محل خرابي تعمير كرده و يا در صورت نياز آن را به نزديكترين تعميرگاه هاي تحت پوشش امداد خودرو انتقال دهيد. لازم است تا كمي بيشتر با خدمات امداد خودرو آشنا شويم.

خودروبر شیراز و امداد خودرو  

اولين عنصر حياتي در شبكه امداد خودرو، امدادگر است. امدادگر يك شخص متخصص است. اين فرد بايد از مهارت و توان بدني لازم براي تعمير سيار خودرو ها برخوردار باشد. اين فرد اولين شخصي است كه براي تعمير اتومبيل شما خود را به محل مي رساند. هر امدادگر مجهز به يك خودرو امداد با كليه تجهيزات لازم براي تعمير خودرو است. زماني كه با امداد خودرو تماس مي گيرد، يك امدادگر از نزديكترين مركز به سمت شما فرستاده مي شود.
اكيپ سيار نيز يكي ديگر از اجزا امداد خودرو است. اكيپ سيار شامل تعداد زيادي امدادگر است كه با استفاده از ماشين هاي امدادي همواره در حال گشت زني در محل هاي تحت پوشش خود هستند. اين خودرو ها همواره آماده هستند تا در صورت بروز خرابي به كمك شما بيايند. حتما شما هم به هنگام تردد در جاده هاي بين شهري، بارها و بارها با آنها مواجه شده ايد.
 

آيا امداد خودرو فقط تعميرات مكانيكي را پوشش مي دهد؟

نمي توان انتظار داشت امدادگر در تمامي زمينه هاي خودرو متخصص باشد، اما تا حد بسيار خوبي با تمامي معايب احتمالي آشنا است و مي تواند علت خرابي را كشف كند. در واقع امدادگر بايد يك استاد به تمام معنا در حل مسئله است. به عنوان مثال فرض كنيد قسمتي از برق خودرو شما دچار ايراد شده و نميتواند برق لازم براي شمع ها و انژكتورها را فراهم كند. شايد اين خطا مكانيكي نباشد، اما امدادگر آن را تشخيص داده و در صورت امكان آن را در محل براي شما تعمير مي كند.
خرابي هاي ناشي از لاستيك هم در همين دسته قرار مي گيرند. اگر لاستيك زاپاس نداريد، هرگز نگران نباشيد. امدادگر مي تواند در محل اقدام به پنچرگيري لاستيك شما كند. همچنين اگر خرابي لاستيك در حدي باشد كه امكان تعمير ميسر نباشد، لاستيك مورد نياز شما توسط تيم سيار براي شما ارسال خواهد شد. اين امكانات به شما اين قدرت را مي دهد كه بدون توقف بتوانيد به مسير خودتان ادامه دهيد.
اما حال با يك سوال اساسي تر روبرو مي شويم. به صورت كلي چه مواردي از خرابي هاي ماشين تحت پوشش امداد خودرو قرار مي گيرد؟ طبق نظر بسياري از از كارشناسان، مي توان تمامي اجزا يك خودرو را به امداد خودرو تعمير كرد. اما براي درك بهتر اين موضوع بهتر است با هر يك از اين خرابي ها بيشتر آشنا شويم.
 

سيستم مكانيكي

بروز نقصان در سيستم مكانيكي هر خودرو را مي توان به عنوان يكي از شايع ترين خرابي هاي ممكن معرفي كرد. اين خرابي ها معمولا بيشتر از ساير نقصان ها مي توانند باعث سردرگمي رانندگان شوند. دو علت اساسي براي اين مورد وجود دارد. اول آنكه قطعات مكانيكي غالبا بسيار حياتي بوده و دوم آنكه قيمت اين قطعات بسيار گران است.
قطعات مكانيكي بسيار حياتي هستند چرا كه وظايف بسيار مهمي بر عهده دارند. به عنوان مثال سيستم برق خودرو را تصور كنيد. ممكن است براي شيشه بالابر خودرو مشكلي پيش بيايد. در اين حالت شما مي توانيد بدون استفاده از شيشه به رانندگي خود ادامه داده و خود را به يك جاي مناسب برسانيد. اما اگر همين مشكل براي سيم كلاچ شما اتفاق بيفتد چه مي شود؟ در اين حالت ديگر امكان تعويض دنده را نداشته و هر يك متر رانندگي مي تواند براي سلامت ماشين و خود شما خطرناك باشد.
مورد دوم قيمت است. فرض كنيد يكي از لاستيك هاي شما پنچر شده باشد. در اين حالت اگر هم با پنچر گيري مشكل حل نشود، مي توانيد به پرداخت مبلغي متعارف يك لاستيك نو براي خودرو خود تهيه كرده و يا مدتي با لاستيك زاپاس سر كنيد. اما فرض كنيد كوچكترين مشكلي در سيستم جلوبندي خودرو شما رخ داده باشد. در چنين شرايطي در كمترين حالت تعمير ماشين میلیون ها تومان براي شما هزينه خواهد داشت.
پس دانستيم بروز نقصان در سيستم مكانيكي خودرو علاوه بر گران قيمت بودن مي تواند بسيار خطرناك نيز باشد. خوشبختانه امداد خودرو تمركز ويژه اي روي اين موارد داشته و در هر جا كه باشيد آماده كمك به شما است. در گام اول امدادگر شخصا تلاش به رفع مشكل شما كرده و در صورت نياز خودرو شما را بدون خطر و دردسر به تعميرگاه انتقال مي دهد.
 

سيستم برق

سيستم برق نسبت به سيستم مكانيكي به مراتب راحت تر رفع مي شود. اولا كه اغلب قطعات برقي قيمت ناچيزي داشته و به راحتي تعويض مي شوند. دوما اين ايرادات به راحتي با استفاده از كامپيوتر ماشين و دياگ خودرو قابل شناسايي هستند.
 
امداد خودرو شيراز، امداد خودرو بوشهر، خودروبر شيراز، خودروبر

يكي از موردي كه امداد خودرو توجه ويژه اي روي آن دارد سيستم برق خودرو است. چرا كه اين سيستم معمولا بدون خبر قبلي و خيلي ناگهاني  دچار ايراد مي شود. به همين منظور تمامي امدادگران بسياري از قطعات پيش فرض برقي را همراه خود دارند تا در صورت مشكل به سرعت آن را عوض كرده و شما را آماده حركت كنند.

سيستم نور پردازي

زماني كه در هواي روشن رانندگي مي كنيد هيچ لزومي به استفاده از سيستم نورپردازي نداريد. اما رانندگي در هواي تاريك بدون چراغ مي تواند بسيار خطرناك باشد. حتي كوچكترين كسري در سيستم چراغ هاي شما مي تواند منجر به سانحه شود. اين مورد در رابطه با هواي مه آلود نيز صادق است. رانندگي در مه بدون استفاده از چراغهاي مه شكن بسيار خطرناك است.
در هر حال بسياري از رانندگان به هنگام بروز چنين نقصان هايي ترجيح مي دهند تا منتظر بهبود وضعيت ديد در جاده بمانند. به عنوان مثال اكثر افراد در نزديك ترين اماكن متوقف شده و تا صبح صبر مي كنند. اما در بسياري از موارد ممكن است زمان آنقدر تنگ باشد كه امكان توقف طولاني ميسر نباشد. در چنين شرايطي امداد خودرو به كمك شما مي آيد. كافي است به هنگام تماس با امداد خودرو مدل ماشين خود و نوع خرابي را گزارش داده تا تجهيزات لازم در كوتاه ترين زمان ممكن به همراه يك امدادگر براي شما ارسال شوند.

سيستم لاستيك ها

پنچري شدن لاستيك هم يكي از موارد شايعي است كه غالبا به دليل اتمام عمر مفيد لاستيك ها رخ مي دهد. تمامي رانندگان موظف هستند دست كم يك لاستيك زاپاس به همراه داشته باشند تا بتوانند در كوتاه ترين زمان ممكن خود را به اولين آپاراتي برسانند.
اما حركت با لاستيك زاپاس خود ريسك بزرگي است. چرا كه به دليل تفاوت در سلامت لاستيك ها غالبا فرمان پذيري ماشين كاهش يافته و رانندگي با آن سخت مي شود. همچنين اگر براي لاستيك زاپاس نيز اتفاقي بيفتد ديگر دست شما به هيچ جا بند نيست. در نتيجه توصيه مي شود در كوتاهترين زمان ممكن اقدام به تعمير آن كنيد. از آنجايي كه تركيدگي و پنچري لاستيك امري بسيار شايع است، نيرو هاي امداد خودرو همواره آماده مقابله با آن هستند.
 
موقعيت جغرافيايي
اینکه خودرو شما در چه مكاني خراب مي شود بسيار مهم است. به عنوان مثال اگر در جاده هاي شمالي كشور تردد مي كنيد، زياد جاي نگراني نيست. زيرا در اين مناطق فاصله شهرها به قدري كم است كه به راحتي مي توانيد تعميرگاه مورد نظر خود را پيدا كنيد.

اما در برخي از نقاط كشور فاصله شهر ها از هم بسيار دور بوده و دسترسي به آبادي هاي نزديك بسيار مشكل است. به عنوان مثال شهر شيراز را تصور كنيد. استان فارس در مركز كشور و كمي مايل به جنوب قرار گرفته است. از آنجايي كه آب مورد نياز در اين منطقه غالبا از سفره هاي زير زميني تامين مي شود، تعداد آبادي ها به مراتب از شمال كشور كمتر بوده و به طبع فاصله آنها از هم زياد است.
در نتيجه زماني كه در چنين جاده اي رانندگي مي كنيد بايد توجه ويژه اي بر روي سلامت خودرو خود داشته باشيد. امداد خودرو شيراز در چنين شرايطي همواره در خدمت شما بوده و در هر نقطه اي از استان فارس آماده كمك به شما است.
بوشهر نيز يكي ديگر از شهر هاي زيباي ايران است كه در نوار ساحلي خليج فارس و درياي عمان قرار گرفته است. به دليل وجود آب و هواي شرجي و مرطوب در اين شهر، غالبا خودروها از عمر مفيد كوتاه تري برخوردار هستند. اين شرايط جوي تا حد بسيار زيادي بر روي سيستم برق خودرو اثر مي گذارد. امداد خودرو بوشهر نيز همواره آماده خدمات امدادي به خودرو هاي موجود در محدوده تحت پوشش خود است.
 

استفاده از خدمات خودروبر بوشهر

تا اينجا دانستيم كه چه مواردي شامل خدمات امداد خودرو شده و امدادگرها چگونه به رانندگان كمك مي كنند. اما حال اگر به هر دليل انتقال خودرو امكان پذير نباشد تكليف چيست؟ دانستيم در چنين مواردي امدادگر ها خودرو شما را به تعميرگاه انتقال مي دهند. فرايند انتقال با استفاده از ماشين هايي موسوم به خودرو بر صورت مي گيرد.
خودروبر يا خودرو سوار وسيله اي پيشرفته و مدرن است كه با استفاده از آن مي توان خودروهاي مختلف را به هرجا كه لازم باشد از طريق جاده انتقال داد. با افزايش ميزان ترددهاي جاده اي نياز به استفاده از ماشين نيز افزايش يفه است. اين افزايش تعداد خودرو ها به طبع ميزان خرابي ها را نيز افزايش داده است. در نتيجه خودروبر ها را مي توان به عنوان يكي از اجزا بسيار حياتي در جاده ها معرفي كرد.
بسياري از افراد ترجيح مي دهند در شرايط حاد با كمك گرفتن از دوستان و آشنايان خود اقدام به يدك كشيدن خودرو هاي خود كنند. در نگاه اول اين كار بسيار مقرون به صرفه است. اما از آنجايي كه اغلب افراد از اصول تكنيكي كشيدن ماشين آگاه نبوده و تجهيزات لازم را نيز در دسترس ندارند، يه اموال خود آسيب مي رسانند. استفاده از خودروبر مي تواند تا حد بسيار زيادي اين مخاطرات را كاهش داده و سلامت خودرو شما را تضمين كند.
معرفي امداد خودرو در شيراز
با اهميت امداد خودرو و خودروبر شيراز آشنا شديم. در اينجا لازم است تا با بسياري از خدمات آن نيز بيشتر آشنا شويم. اولين هدف اين شركت جلب رضايت مشتريان بوده و پرسنل آن در تلاش هستند تا با بيشترين كيفيت ممكن مشكل مشتريان خود را با هزينه اي اندك برطرف كنند.
 
امداد خودرو شیراز

اين شركت با برخوردار بودن از پرسنل و كادري مجرب توانسته است تا خبره ترين امدادگران را تربيت كرده و آماده خدمت رساني به مشتريان خود كند. از اين رو مي توان كيفيت خدمات را از هر نظر عالي دانست. اين امر موجب شده است تا بيشتر مشتريان از همكاري با اين شركت راضي باشند.
اين كيفيت بالا در كنار پرسنل مجرب يك مزيت بزرگ را به همراه دارد. همانطور كه گفت شد هدف اصلي در امداد خودرو جلب رضايت مشتريان در كنار سرعت عمل بالا است. هيچ راننده اي دوست ندارد براي مدت زمان بسيار طولاني منتظر دريافت خدمات بماند. در نتيجه تحويل به موقع را مي توان از اصلي ترين خدمات امداد خودرو شيراز دانست.
يكي ديگر از محبوب ترين خدمات اين شركت پشتيباني آن در بيست و چهار ساعت شبانه روز است. در نتيجه مي توانيد در هر زمان و هر مكاني روي كمك آن حساب كنيد. حمل و نقل خودرو هاي آسيب ديده در هر كجاي ايران از تخصص هاي اين شركت مي باشد. همانطور كه گفته شد جمل غير اصولي خودرو مي تواند منجر به بروز خسارات بسيار زيادي شود كه معمولا به دليل همين برخورد نامناسب از طريق بيمه نيز تحت پوشش قرار نميگيرند. در نتيجه مي توانيد با اعتماد به اين شركت خودرو خود را از بروز هرگونه سانجه اي در امان نگه دارد.

 

1400/07/29