خودرو بر شیراز
در حال بارگزاری...

همه روزه و در همه ساعات فعال هستیم

5 سوال سخت که باید از مکانیک پرسید 1399/08/29

5 سوال سخت که باید از مکانیک پرسید

در این مقاله به بررسی5 سوال سخت که باید از مکانیک پرسید خواهیم پرداخت

زمانیکه عیبی در خودروی ما بوجود می آید معمولا نمیدانیم که منشا عیب کجاست پس خودرو را برای تعمیر می فرستیم پس از ان لیست زیادی از احتمالات در ذهن ما ایجاد می شود. ممکن است مکانیک برای آسایش خیال ما چنین جمله ی را بگوید : " اصلا نگران نباشید ما تمام مشکلات را برطرف میکنیم" یا در نقطه مقابل بخواهد یک شوک به شما وارد کند و بگوید : " خب دیگه ماشین شما دیگه از دست رفته ! ".
 متاسفانه در اغلب موارد نمیتوان گفت کدام گفته درست است و کدام نادرست. اما قبل از راستی آزمایی و این قبیل گرفتاری ها باید با مکانیک خود راجع به جزئیات گفتگو کنید تا به یک جمع بندی مشترک برسید.
قبل از اینکه مکانیک دست به آچار شود حداقل 5 سوال زیر را از او بپرسید.

آیا با این برند و مدل آشنایی دارید ؟

 اصلا مهم نیست که شما یک خودروی قدیمی سوار شده اید یا یک خودروی اسپرت جدید دارید, یک مکانیک که نسبت به خودروی شما شناخت قبلی دارد میتواند در زمان, پول شما صرفه جویی کند و از استرس شما بکاهد. البته اگر برای سرویس های دوره ای که به نمایندگی می روید این مسئله ی مورد نظر ما نیست چون خودرو هنوز تحت گارانتی است و از آنجا که نمایندگی ها و مکانیکی هایی که رتبه بندی می شوند, کسب رتبه آنها به کیفیت کار و خوشنامی آنها نزد مشتریانشان بستگی دارد پس جای نگرانی نیست !
بهترین کارگاه های کوچک برای تعمیر خودرو آنهایی هستند که تکنسین های مناسبی برای این منظور دارند و اطمینان حاصل کنید که فعالیت و تخصص آنها مناسب با خودروی مورد نظر شما باشد.

آیا متوجه شدید که من برای چی خودرویم را پیش شما آورده ام؟

البته این لحن شاید مناسب شما نباشد و با کلمات دیگری بخواهید منظور را برسانید که دوستانه تر باشد اما برای اینکه جزئیات فراموش نشود و جزئیات مهم در لیست کار مکانیک قرار بگیرد این مسئله ضرروی است.
در واقع اگر وقت داشته باشید و خلاصه ای از ایرادات خودرویتان را واضح بنویسید و آنرا به مکانیک بدهید, او میتواند مورد به مورد پیش برود و کار او را آسان تر نمایید و در نهایت در وقت هردوی شما صرفه جویی می شود و در آخر مکانیک هم یک لیست از اقدامات انجام شده به شما تحویل خواهد داد.

چه مقدار هزینه برای هر ساعت کار دریافت می کنید  ؟

اگر برای اولین بار است که با یک مکانیک برخورد می کنید این سوال را فراموش نکنید. ممکن است فکر کنید این یک سوال بی مورد است ولی بهتر است به ما اعتماد کنید, چون اکثر پس از تعمیر خودرو و دریافت هزینه ها احساس میکنند که به آنها اجحاف شده است, بعضی وقتها مردم نرخ دستمزد و هزینه ها را نمی دانند و ممکن است درخواست های اضافی از مکانیک داشته باشند که ناخواسته چک کردن خواسته هایش باعث بالا رفتن هزینه های جانبی غیر ضرروی می گردد. در کل از اینکه این پرسش را زود مطرح کنید احساس بدی نداشته باشید.

آیا برای تشخیص عیب هزینه می گیرید؟ اگر بله , چقدر؟

 مسلما عیب یابی زمان بر است و اکثر مکانیک ها طبق میل شان مایل به عیب یابی بدون مزد نیستند, این مسئله برای ما معلوم است لذا قصد ما تعیین مزد قبل از عمل است که در آخر کار وقتی کار به اتمام رسید با دریافت لیست هزینه ها غافلگیر نشویم, مکانیک باید کارش را تخمین بزند و یک مظنه بدهد.
اگر مکانیک از اینکار طفره رفت احتمال به دنبال چک سفید است پس بهتر است به جای دیگری برای تعمیر خودرویتان مراجعه نمایید.
درحقیقت برای مکانیکی که نتواند یک تخمین از زمان تعمیر و حتی دادن مظنه برای کار باشد یک ایراد بزرگ به شمار میرود که باید حتما درنظر گرفته بشود.
یک ایراد بزرگ برای یک مکانیک این است که نتواند تخمینی از مدت زمان لازم برای تعمیر بدهد یا تخمینی از منظه قیمتی برای اجرت کارش داشته باشد و این یک مسئله مهم به شمار می رود.

آیا شما متوجه شدید من به چه چیز نیاز دارم ؟

خیر, این جمله ای نیست که واقعا باید بکار ببرید اما رساندن این مطلب به مکانیک یک جنبه مهم از روند تعمیر خودروی شماست. شما میخواهید مطمئن شوید, مکانیکی که انتخاب کرده اید یک انتخاب درست برای خودروی شما بوده است. برای مثال بعضی از مکانیک ها وسواس زیادی روی جزئیات دارند و زمانیکه یک قطعه ایرادی بهم می زند بجای ان پنج قطعه را تعویض میکنند.
 در نقطه مقابل, بعضی از مکانیک ها به علت قیمت پایین نهایی محبوبت کسب کرده ند ولی به نظر میرسد که تمرکز آنها روی کم کردن هزینه هاست تا اینکه یک ایراد اصلی که ممکن است هزینه برهم باشد را رفع کنند؟
درک این مطلب تا زمانیکه مکانیک کاری روی خودروی شما انجام نداده است کار مشکلی است, البته توصیه ما این است که یک گفتگوی صمیمانه قبل از شروع به تعمیر با مکانیک داشته باشید تا از کم و کیف کار آگاه شوید.

 امداد خودرو شیراز با کادری مجرب و با تجربه اماده امداد رسانی و همچنین حمل خودرو با جرثقیل , حمل خودرو , حمل خودرو به تهران و حمل خودرو بین شهری و حمل خودرو صفر کیلومتر در خدمت شما عزیزان میباشد. البته مشتریان عزیر میتوانند برای استعلام تعرفه حمل خودرو با کفی خودروبر در هر نقطه از کشور با شماره های امداد خودرو تماس بگیرند.

1399/08/29