خودرو بر شیراز
در حال بارگزاری...

همه روزه و در همه ساعات فعال هستیم

ایا بادنیتروژن باعث کاهش مصرف سوخت می شود 1399/09/07

ایا بادنیتروژن باعث کاهش مصرف سوخت می شود

از آنجاییکه 78 درصد از هوا شامل نیتروژن می شود و بقیه شامل اکسیژن و بعضی از عناصر اضافی از جمله بخار آب است می شود لذا زمانیکه بادگیری معمولی انجام می شود این عناصر همگی وارد لاستیک می شوند.
باتوجه به موارد بالا از آنجاکه بخار آب نیز وارد لاستیک می شود در لاستیک تولید آب می کند که این آب باعث پوسیدگی لاستیک و الیاف فلزی بکار رفته در لاستیک می گردد که یک نکته منفی برای باد کردن لاستیک با هوا به شمار می رود از انجا که نتیروژن گازی به مراتب خشک تر از اکسیژن است باد نیتروژن میتواند از پوسیدگی لاستیک ها بکاهد زیرا تشکیل آب نمی دهد.
نکته منفی دیگر در مورد باد کردن لاستیک با هوا به این صورت است , چون ملکول های اکسیژن کوچکتر از ملکول های نیتروژن هستند پس می توانند در الیاف لاستیک نفوذ کنند و از بین شکاف های زیر لاستیک عبور کنند که پس از مدتی باعث کاهش فشار باد لاستیک ها می شود و باید توجه داشت که هوای کهنه با سرعت بیشتری از لاستیک ها دفع می شود.
تحقیقات نشان داده که لاستیکی که باد اکسیژن پر شده است تا 3 برابر بیشتر کاهش فشار باد به نسبت لاستیکی است که با باد نیتروژن پر شده است زیرا ملکول های نیتروژن بزرگتر از ملکول های اکسیژن هستند ولی سبک تر ملکول های اکسیژن هستند, لذا هم کاهش فشار باد لاستیک در باد نتیروژن کمتر است و هم باعث کاهش وزن لاستیک می شود.
طبق تحقیقات انجام شده استفاده از باد نیتروژن می تواند عمر لاستیک را تا 30 درصد بهبود ببخشد.
دمای نیتروژن از هوای گرم و سرد تاثیر نمی پذیرد لذا باد نیتروژن در مناطق گرم سیر و سرد سیر پایداری بسیار بالایی دارد.
گاز نیتروژن باعث نرمی لاستیک ها می شود لذا باد نیترژن ترمز گیری اتوموبیل را تا 30% افزایش می دهد و چون نرمی لاستیک را بهبود می بخشد برای خودروهایی که رینگ اسپرت دارند نیز مناسب است.
طریقه صحیح باد نیتروژن زدن:

  • باد لاستیک کاملا باید خالی شود
  • لاستیک با باد نیتروژن پر شود
  • برای بار دوم باد لاستیک کاملا باید خالی شود
  • برای بار دوم باد لاستیک با باد نیتروژن پر شود

درصورت نیاز به امداد خودرو با امداد خودرو شیراز غلامپور( 09176042366 ) در تماس باشید.

لطفا جهت شکست ویروس کرونا در خانه بمانیم.

1399/09/07