خودرو بر شیراز
در حال بارگزاری...

همه روزه و در همه ساعات فعال هستیم

چطور در 6 مرحله پارک دوبل بزنیم 1399/09/10

چطور در 6 مرحله پارک دوبل بزنیم

احتمالا اتفاق افتاده زمانیکه در یک خیابان به دنبال یک جای پارک می گردید ولی همه جا پر از ماشین بوده و مجبور شدید چندین مرتبه دور بر را برانداز کنید تا یک جای پارک پیدا کنید و زمانیکه با ناامیدی درحال جستجو هستید ناگهان یک جای پارک مناسب پیدا میکنید که با یک پارک دوبل مناسب آن جای پارک به شما تعلق پیدا میکند.
اگر گواهینامه داشته باشید پس پارک دوبل زدن هم کار مشکلی نخواهد بود, یک نفس عمیق بکشید و مراحل زیر را به دقت دنبال کنید تا موفق شوید.
پارک دوبل
1- مکان مناسب را انتخاب کنید
     مکانی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی در آنجا مانور بدهید, این مکان مناسب طبق فضای پارکی که در اختیار دارید و اندازه خودروی تان تعریف شده است و قدرت مانور شما را تعیین میکند.
2- آماده حمله باشید.
    از سیستم هشداردهنده خودروی تان برای اگاه کردن خودروهای پشت سرتان استفاده کنید تا نشان بدهید قصد دارید پارک کنید ( راهنمای سمت راست را بزنید) سپس در آینه عقب نگاه کنید تا مطمئن شوید هیچ خودرویی پشت سر شما نیست پس از اطمینان از عدم وجود خودرو و عابر پیاده پشت خودرویتان , فارغ از استرس به سراغ مرحله بعد می رویم.
3- یک S در ذهن تان تصور کنید.
     حدود یک متری از گلگیر عقب خودروی جلویی بالاتر بروید و حدودا یک متر فضا باید بین خودروی شما و آن خودرو فاصله باشد اینکار به شما کمک میکند تا یک دید کلی از عملیات اجرایی که در پیش رو دارید بدست آورید.
4- زمان جاگیری
    دنده عقب را انتخاب کنید, زمانیکه یواش یواش به عقب می روید تمام فرمان را به راست بچرخانید و گهگاهی به فاصله خودرویتان با خودروی سمت راست توجه کنید تا مطمئن شوید زیاد به آن خودرو که جنب خودروی شما پارک شده نزدیک نشده اید و هنوز فضای خالی بین دوخودرو وجود دارد.          
زمانیکه به زاویه 45 درجه رسیدید تقریبا قسمت عقب خودروی شما در قسمت پارکینگ قرارگرفته است  و تایرعقب نزدیک جدول رسیده است پس کاملا می ایستید و قسمت اول به پایان رسیده است. 
5- تکیمل S
اکنون تماما فرمان را به سمت چپ بچرخانید تا آخرین بخش ترسیم S تکمیل شود. آهسته به عقب بیاید و ضمن اینکه به فضای پارک وارد می شوید به خودروی جلویی خود توجه داشته باشید تا به آن برخورد نکنید درضمن نیم نگاهی هم به خودروی پارک شده پشت سر داشته باشید تا احیانا با آن برخوردی نداشته باشید.
6- مرحله آخر
   باایستید, چرخ ها را صاف کنید و خودرویتان را به وسط فضای پارک بین دو خودرویی که بین آنها پارک زده اید هدایت کنید. اگر در اولین کوشش خود با مشکل مواجه شدید ناامید نشوید و دوباره امتحان کنید به هر حال این شرایط برای خیلی ها پیش آمده.
 
تبریک: شما موفق شدید یک پارک دوبل کامل داشته باشید در زیر نکاتی برای داشتن یک پارک دوبل بهتر ذکر شده:

  • بهتراست آینه بغل را تاجایی که امکان داشته باشد به سمت پایین تنظیم کنید تا فاصله بین چرخ خودرو و جدولی که قصد پارک دوبل را در آنجا دارید مشخص باشد.
  • مراقب درخت ها, بوته ها, زباله ها, علائم هشداردهنده و یا تیرهای چراغ برق باشید که ممکن است کنار جدول قرارگرفته باشند تا از خوردن به آنها اجتناب کنید.
  • در خیابان های خلوت که استرس جمعیت وجود ندارد چندبار تمرین کنید.
برای بیرون آمدن: تایرها را مستقیم کنید و تاجاییکه امکان دارد به عقب بیایید سپس تمام فرمان را به سمت چپ بدهید و چراغ راهنمای سمت چپ را بزنید, آینه را چک کنید و شروع به حرکت نمایید مواظب گلگیر جلو باشید تا به خودروی پارک شده ی جلویی برخورد نکنید, اگر فضای کافی وجود نداشت به مقدار مناسب به سمت عقب سمت راست حرکت کنید بعد که فضای کافی وجود داشت دوباره تمام فرمان را به سمت چپ بدهید و حرکت کنید.

اگر در هر نقطه از شهر نیاز به امداد خودرو داشتید میتوانید با امداد خودرو غلامپور تماس حاصل فرمایید.

منبع: driverside
 

1399/09/10