خودرو بر شیراز
در حال بارگزاری...

همه روزه و در همه ساعات فعال هستیم

ویژگی های ایمنی که کمک فراوانی به ما می کنند 1399/09/14

ویژگی های ایمنی که کمک فراوانی به ما می کنند

در طی تعطیلات بیشتر متوجه سیستم ایمنی خودروها شدیم و برای این منظور تصمیم گرفتیم تعدادی از ویژگی هایی که امنیت خودروها را تا حد زیادی بالا می برند را معرفی نماییم. البته بیشتر خودروها بصورت پیش فرض خواصی از قبیل ترمزهای ضد قفل, ایربگ های کناری پرده ای و سیستم کنترل کشش را دارند ولی تمرکز ما بیشتر بر روی خواص منحصربفردی بوده که از تکنولوژی های جدید استفاده می کند.

دوربین 360 درجه                       

ما تقریبا تمام دوربین های پشتیبان را می پسندیم که ما در شناسایی کوچک ترین نقاط دور از دسترس یاری می رسانند اما بیشتر از همه دوربین های 360 درجه ای که بعضی از شرکت های خودرو ساز مثل مرسدس بنز و Infiniti .
دوربین 360 درجه میتواند دقیقا آنچه در اطراف خودروی ما میگذرد را به ما نشان بدهد وهیچ نقطه کوری را باقی نگذارد مزیت این دوربین در این است که جدول های کناری را بخوبی نشان میدهد و با استفاده از آن میتوان در جاهای باریک با اسودگی از کنار خودروهای کناری عبور کرد بدون اینکه کوچکترین تماسی با این خودروها یا احیانا افرادیکه که در کنار ایستاده اند که در حالت عادی در دید آینه های کناری قرار ندارد را داشته باشیم.
کروز کنترل تطبیقی

کروز کنترلر تطبیق

قبلا کروز کنترلر تطبیقی روی تعدادی محدودی از خودروهای لوکس نصب بود ولی امروزه به دلیل ویژگی های خاص این سیستم روی اغلب خودروهای غیرلوکس نیز مثل مزدا 3 و فورد فیوژن نیز نصب است.
این یک ویژگی امنیتی موثر است که با توجه به شرایط ترافیکی مورد نظر سرعت خودرو را کم یا زیاد میکند و این بستگی به سرعت خودروی جلویی شما دارد, این یک سیستم امنیتی و یک سیستم رفاهی همزمان بشمار می رود و میتواند بسیار از خطرات بلقوه ای که در بزرگراه به دلیل تصادف و یا سرعت پایین بعضی از خودروها بوجود می آید را بگیرد.
سیستم تشخیص نقاط کور خودرو

سیستم تشخیص نقاط کور

دراین لیست به سختی میتوان سیستم تشخصی نقاط کور را وارد نکرد. تا سال گذشته, تشخیص نقاط کور کار مشکلی بود, مثلا راننده وقتی میخواست تغییر جهت بدهد با سختی و خطر احتمالی حتی زمانیکه راننده سرش را بکلی می چرخاند یا در تمام آینه ها نگاه میکرد بازهم نقاط کوری وجود داشتند که دور از دسترس قرار داشتند پس این راه حل ها, راه حل های مناسبی نبودند.
با تشکر از آینه های کمک کننده در تشخیص نقاط کور میتوان خودروهایی که در نقاط کور هستند را شناسایی کرد, بعضی از این سیستم ها یک چراغ چشمک زن دارند و بعضی ها سیستم هشدار صوتی دارند و زمانیکه خودرو به نقاط کور نزدیک میشود به راننده هشدارهای لازم را میدهد.
سیستم هشدار ترافیک عقب

سیستم هشدار ترافیک عقب

احتمالا برای شما هم پیش آمده زمانیکه در یک پارکینگ شلوغ هستید و بخواهید از پارک بیرون بیایید با خودروهایی که در پشت ماشین شما هستند با مشکل مواجه شده باشید, متعاقبا خودرو سازها هم این نیاز را با سیستم جدید رفع کرده اند و سیستم هشدار ترافیک عقب را ارائه کرده اند. این یک ویژگی امنیتی جدید است و زمانیکه شما شروع به عقب آمدن میکنید با توجه به سنسورهایی که در عقب خودرو جاسازی شده است اگر خودرویی در پشت خودروی شما در حال حرکت باشد قبل از اینکه شما وارد مسیرحرکت آن خودرو بشوید به شما هشدار میدهد, این سیستم امنیتی جدید روز به روز در حال گسترش بیشتری می باشد بخصوص در SUV های بزرگ و خودروهایی که در پشت شان دید کمی دارند.

اگر میخواهید خودروی جدیدی بخرید قبلا به سیستم های امنیتی که روی خودرو قرار دارد توجه کامل نمایید, اضافه کردن بعضی یا تمامی این آپشن ها به خودرو میتواند هزینه شما را بالا ببرد اما به عقیده ما امنیت راننده و سرنشینان در اولیت قرار دارد و پرداخت این مبلغ اضافی ارزشش را خواهد داشت.

درصورت نیاز به خودروبر می توانید به امداد خودرو غلامپور تماس حاصل فرمایید.

1399/09/14